laluan iklan

Sunday, 20 May 2012

Omey Si Kucing yang Comot

Share Meow meow

Kali ni saya nak cerita tentang saya dan kucing saya..

To be honest, suatu ketika dulu saya ni takut sangat dengan kucing..bukan tak suka..tapi takut dicakar. Tapi pada suatu hari yang indah, datanglah seekor anak kucing comel yang mengubah segalanya...

Saya sebenarnya tinggal di rumah flat, tingkat berbelas la jugak..bayangkan cam manalah kucing yg bertubuh kecil ni boleh panjat tangga yang beratus2 anak tangga tu..Baby..omey..onteng..kittyboom...mony mony..inilah antara nama yg diberi pada kucing saya ni..Baby just kucing kampung biasa, bukan dari baka kucing yang comel dan gebu..namun,kucing comot ni terlalu istimewa di hati saya.



Ogos 2011, Baby datang ke rumah saya..Disebakan mak tak benarkan kami (saya dan adik2) bela kucing, maka terpaksalah kami letakkan baby dalam tangga berbekalkan susu dutch lady 'penuh krim' dan keropok kucing. Lama kelamaan, sifat kucing yang sudah terbukti manja dan comel ni dah buat mak pun suka kucing..^_^


Apa lagi, bukan mainlah baby mengambil perhatian..dah masuk 10 bulan baby ada kat rumah ni..Sekarang dah ada tandas sendiri, port tido special dalam rumah. Mak yang asalnya tak ambil peduli lansung pasal baby, sekarang dah jadi tuan kesayangan si kucing comot ni..mana taknya..setiap minggu mak beli ikan segar especially ikan temenung ngan sardin..ikan direbus. Untunglah...

Lepas mak..die pandai pulak ambik hati abah. nama 'kittyboom' tu abah yang bagi. Dulu, setiap kali abah balik rumah, nama anak2 dipanggil dulu, sekarang si kucing tu jugak yang dicari dulu..

Siapa tahu..saya yang asalnya takut kucing..sekarang dipeluk, digomol kucing comot tu. Asalnya takut dicakar kucing..sekarang tangan kaki penuh dengan cakaran kucing. Sepanjang tempoh menanam anggur kat rumah ni, baby lah peneman yang setia.. I love you my baby...^_^



comel tak saya?? 

oppss...saya babyBOY la 

^_^




Thanks for reading

4 comments:

Asyiqin Haulisah said...

argghh comelnya. geram tgok dia. nak!!!

Sarah Nabila said...

comel sngt kan..adopt la sekor kucing..^_^

kay_are said...

panjang nye name kucing.. omey tu same name ngan satu ibu kucing dulu =)kucing memang comel!! kalau pandai jage, kucing comot pun leh jadi gebu kan? =)

Si Jagung said...

gud2..kucing kg lg best..lagi lincah, xdela tido memanjang cam kucing mahal2..haha..yg penting free..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...