laluan iklan

Monday, 18 June 2012

Obsessiku: MINAT dan KEBOLEHAN

Share

Hye All,


Sepanjang cuti tanpa gaji ni..saya memang spend most of the time dekat rumah..persoalannya..
tak bosan ke??Bosan tu memang bosan tapi banyak benda yang saya belajar..antaranya yang saya nak kongsi harini tentang minat dan kebolehan..

Bila kita tengok seseorang yang mempunyai bakat luar biasa…ataupun mempunyai minat yang mendalam terhadap sesuatu..mesti terdetik dalam diri kita apalah yang aku mahir buat?? Aku minat apa sebenarnya..? online facebook 24jam tu bakat ke? Dapat cuci 100 pinggan dlm masa 2 minit tu dikira hebat ke??

Cemburu?? Yer..saya sangat cemburu dengan mereka yang mempunyai kebolehan tertentu..Kecil-kecil lagi dah pandai main piano..untunglar...kecil-kecil dah tau apa kebolehan sendiri..besar nanti sure dah boleh jadi pemain piano yang pro..

Ada mereka yang tau apa minat dan kebolehan mereka dari kecil lagi...ada yang dapat tau bila dah dewasa..ada yang minatnya kekal..ada yang minatnya berubah..tapi itu semua tak penting..tapi yang paling utama, semua orang pasti ada minat yang berbeza dan kebolehan diri yang luar biasa..membuatkan kita hebat.


Back to my story...

And as for me, 1000 macam benda saya dah cuba...memasak...



membuat kraf tangan...


mengecat rumah dan....pasu2 bunga mak saya...




dan macam2 lagi...termsuklah berangan...^_^
akhirnya...saya tahu apa sebenarnya yang saya suka buat...saya suka apa saja yang berkaitan dengan fabric dan kain..(miungkin sebab rumah saya banyak kain....)...iaitu saya suka memotong kain dan menjahit sesuatu..insyaAllah saya nak belajar lebih mendalam ilmu menjahit ni...berguru dengan tutorial dan blog post mereka2 yang pakar...

dan inilah hasilnya....


** pasni nk blajar buat baju kurung pulak..customer no1-patung barbie...^_^







Thanks for reading

3 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

setiap orang ada kelebihan dan keamhiran yang tersendiri kan.. kita kena berbangga dengan apa yg kita ada.. hehe.. cewwahh.. pandai nye ak cakap :)

kay_are said...

pasni leh r mintak sweater sebagai adiah besday <-- tak malu =P ape pun.. memang berbakat dalam menjahit bile tengok baju2 tu.. teruskan ye. =)

Asyiqin Haulisah said...

bakat tu tak gilap tak menyerlah. jgn biar bakat tu terkubur.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...